Pompa wtryskowa Common Rail
Zasada działania UKŁADU COMMON RAIL - POMPA COMMON RAIL
W układzie Common Rail paliwo zasysane jest ze zbiornika z pomocą pompy zasilającej. Z niej dociera ono do pompy wysokiego ciśnienia, gdzie paliwo jest sprężane. Stąd dociera ono do szyny wysokociśnieniowej, gdzie jest magazynowane pod wysokim ciśnieniem. Z szyny wychodzą przewody wysokociśnieniowe, które doprowadzają paliwo do wtryskiwaczy.
Elektromagnetyczne lub piezoelektryczne wtryskiwacze wtryskują paliwo do komory spalania w cylindrze silnika.
Układy i systemy Diesla
Układy do silników Diesla
Układy Common Rail
Common Rail do samochodów osobowych i dostawczych i Ciężarowych +Agri
Common Rail do pojazdów użytkowych
Układ Common Rail
Elementy układu Common Rail to: pompa zasilająca, pompa wysokiego ciśnienia, przewody wysokiego ciśnienia, szyna paliwowa oraz wtryskiwacze. Istotną częścią układu są elektromagnetyczne zawory regulujące ciśnienie oraz uruchamiające wtryskiwacze.
Pompa wysokiego ciśnienia
Odpowiada za wytworzenie wysokiego ciśnienia paliwa. W samochodach osobowych są stosowane pompy CP1, CP1H, CP3 oraz CP4.CP1H.CP4 VW BMW Porsche
Wtryskiwacze
Wtryskiwacz dawkuje w odpowiedniej chwili pod wysokim ciśnieniem paliwo do cylindra. W samochodach osobowych są stosowane wtryskiwacze elektromagnetyczne CRI1, CRI2, oraz piezoelektryczne CRI3. Na ilustracji wtryskiwacz CRI3-25.
Naprawa układów Common Rail
Bosch oferuje profesjonalną technologię napraw komponentów układów Common Rail.
Pompy, wtryskiwacze i inne elementy są dostępne jako części zamienne, możliwa jest też ich naprawa w Bosch Diesel Service Alwi L.Wieja Bielsko – Biała